Niečo o hodvábe

Hodváb je luxusný prírodný materiál. Čínsky archeológovia našli výrobky z hodvábu staré viac ako 4750 rokov p.n.l.. V roku 552 boli tajne prevezené vajíčka Priadky morušovej dvoma mníchmi v bambusovej tyči až do Carihradu, a tým sa výroba hodvábu rozšírila do Európy.

Doprajte si kúsok  luxusu, patrí k jedinečnej žene. Šatka alebo šálik vhodne zladený s oblečením je ako originálny šperk pre ženu v každom veku. Je elegantným doplnkom do kostýmov, romanticky oživí športovú blúzku, tričko, alebo letné šaty, džínsy. Zvýrazní ženskosť.

Hodváb ako prírodný materiál má jedinečnú schopnosť : "V zime zohrieva a v lete chladí".
 
Hodvábna štóla aj napriek svojej ľahkosti dokáže v chladnom letnom večere zahriať a na dovolenke urobí službu aj ako pareo na plavky. Čudovali by ste sa, ale aj ku kožuchu si zastane svoje miesto jedinečnosti. Viete že nasaje až 70% vlhkosti a javí sa ako suchý?

Na šatky a šále používam iba prírodný 100% hodváb.

Čo sú to tie značky pri šatkách? Označujú použitý druh hodvábu.

Chiffon 3,5 - tiež 100% hodváb je ako pavučinka, ľahučký, jemný, transparentný -  vhodný na šatky

Pongé 5 - je typický svojou transparentnosťou a ľahkosťou, je ako vánok. je jemný a vlákna sa môžu posúvať, vhodný na šatky

Pongé 6 - je o 1mm pevnejší, tiež jemný a ľahký. vhodný na šatky a doplnky.

Habotai 8 - je pevnejší a vyznačuje sa krásnym leskom, obzvlášť keď sú použité naparovacie farby. je vhodný aj na odevy, blúzy, topy, viazanky a doplnky.

Crepe de Chine 8 - veľmi luxusný hodváb, je to niečo medzi ponge 5 a habotai 8, ale mäkší a lesklejší, je vhodný  na šatky, viazanky a odevy ...aj je drahší.

Crepe de Chine 10 - ťažši hodváb so zamatovo matnou štruktúrov, veľmi elegantný kvalitný hodváb, na šatky, viazanky, odevy.

Hodvábov je ešte viac druhov - tieto ale nájdete v mojej ponuke. Hodvábne šatky sú ručne obrúbované, uvádzané rozmery preto môžu byť s malými diferenciami.

Technika ktorou maľujem využíva vlastnosť rozpíjania hodvábu, alebo ohraničenie kontúrkami. Stopa po zaschnutí farby, ktorá sa môže niekomu javiť ako nedostatok, patrí k tejto technike a zvýrazňuje ručnú prácu. Používam  farby fixované parou. Pri tejto technológie farba presiakne celým vláknom, hodváb je lesklejší a jemnejší. Farby sú výrazné, plné a umožnujú techniky maľby ktoré mi vyhovujú. Farby fixované teplom používam ojedinele iba pri niektorých technikách - tu sa farba na vlákienko prilepí zažehlením. Obe fixácie zaručujú stálofarebnosť a bežnú údržbu jemnéhých tkanín. vid . rubriku ako udržiavať hodváb.